2010. október 16., szombat

HALO - Reach

Egy kis HALO történelem...

Az első Halo November 15-én, 2001-ben látta meg a napvilágot, kétéves vajúdás után.
Először még az Apple(!) jelentette be, mint forradalmi RTS, aztán átkerültek a jogok valahogy a Microsofthoz, ahol TPS-ként nyilatkoztak róla. Végülis a Bungie fejlesztésével és a Microsoft kiadásával lett egy FPS, a neve: HALO: Combat Evolved.
A sztori, a játék, a lények, egyszerűen lenyűgözték a népeket. Közel tökéletes játék lett, főszerepben Master Chief-fel, egy genetikailag tökéletesített szuperkatonával, az ő személyes Mjolnir páncéljában, valamint Cortana, egy mesterséges intelligencia. Ketten vették fel az embereket fenyegető Covenantokkal, egy intelligens idegen lényekből álló vallási csapattal, valamint a Flooddal, ami egy parazita faj.A történet elég bonyolult, még két továábi részben teljesedik ki, majd készült még három spin off, a gyenge HALO 3: ODST,a HALO: Wars, valamint jelen cikkem alanya a HALO: Reach.



Reach, a magyar kolonizálás eredménye

A Reach egy bolygó neve, ahol az emberiség az elit ODST osztagot, valamint a szuperelit Spartanokat képzi ki. Itt található még az UNSC katonai központja, tehát ez a bolygó a földiek fő katonai centruma. Naná, hogy a Covenant ide csap le először.
A Covenantoknak nincsenek nagyon céljai. Az aktuális próféta úgy határozott, hogy a földieknek nincs maradása a világegyetemben, mert veszélyeztetik a Covenantokat és kész. Ezért aztán ide csapnak le először.
A Reach egy elég érdekes bolygó. Főleg mert tele van magyarokkal, a városai olyan neveket kaptak mint pl. Visegrad, Ezhtergom, Pálháza. Pálházán született az egyik társunk is, Jorge, aki magyar tudását többször is megcsillogtatja a játék során. Igaz, rettenetes kiejtéssel. A sok magyar utalást azzal magyarázzák, hogy kelet-európai telepesek kolonizálgattak itt, és ők adták ezeket a neveket. Szép hogy a Bungie-nál gondolnak ránk, számomra nagy hangulati értéket adtak.



Egységben az erő!


A játék során egy teljes Spartan csapatocskával fogjuk szétkaszálni az ellenséges Covenantokat, a Noble Team-mel. Mi egy elhullott társunk páncéljába bújunk be, emiatt aztán az elején kicsit még döcögős a befogadás, de végre eltűnik a régi Halokban állandóan jelenlévő idegeskedés a két lövéstől megpusztuló társaink miatt.A Noble Team tagjai itt mind egyéniségek, megvan a saját szerepük, a gépágyús melák ugyanúgy megtalálható mint a pisztollyal arató hacker, vagy a bölcs vezér. Igazából nem nagyon változtatnak a játékmeneten, egy picikét önállóbbak és kész.



Régi és új


A HALO recept megvan. Benn vagyunk egy 20 centi vastag páncélban, és eszelős vigyorral aprítjuk az ellent, pipa. Rengeteg egyedi fegyver, különböző funkciókkal, pipa. Gránáthajigálás, tarkónvágás, pipa. Jó pár irányítható járgány, pipa. Sokfajta különböző ellenfél - szintén megvan.
És mindenből többet kapunk! Az élet-rendszer olyan mint az első haloban - van egy újratöltődő pajzsunk, ezen belül egy újratölthető(!) életünk. Kapunk jó pár új fegyvert, pl. a személyes kedvencemet a Needler Rifle-t. A gránátok ugyanolyanok, viszont jöttek különböző kiegészítők (ezekről majd lejjebb), valamint most már király kis animációkat kaptak a hátulról sunyulós kivégzések. Az irányítható járgányok közé bekerültek még különféle terepjárók, targoncák (XD) meg ilyesmik, viszont kapunk egy pályát, ahol repülőbe pattanunk és egy komoly űrszimulátor szintjén irthatunk.

A kiegészítők

A játék egyik legnagyobb újdonságai a kiegészítők, amiket a story és amultiplayer alatt egyaránt használhatunk, ezeket mutatnám most be.

Sprint - A neve mindent elárul, egy kis időre nagyobb sebességre kapcsolunk. Multiplayerben sniperek vagy agresszív nehézfegyveresek elől lehet vele nagyszerűen elhúzni.








Active Camo - Ez a láthatatlanság, minden orvlövész álma. Eddig is benne volt a játékban, de most már bármikor használhatjuk, viszont csak álló helyzetben mozdulatlanul. A lesipuskás ne szaladjon sehova, nem igaz?


Armor Lock - Karakterünk lecsap a földre, és a pajzsunk hirtelen felerősödik. Olyan mértékben, hogy sebezhetetlenek leszünk tőle! Mozogni használat közben nem tudunk, viszont használat után a pajzsunk "kicsap" és egy kis rádiuszban a körülöttünk pajzsát letépi. Hasznos, nagyon hasznos! Shotgunnal ajánlom.





Jet Pack - Ezzel a cuccal repkedni lehet egy ideig, nagyszerű idegesítő sniperek megközelítéséhez, vagy a levegőböl való gránáthajigáláshoz.











Drop Shield - A regeneration és a shield keveréke, ledobunk egy kéken világító gömb pajzsot amit nem lehet átlőni. Sőt, ha bemegyünk alá akkor még az életünket is visszatölti! Egy idő után, vagy sok lövés hatására azért eltűnik.






Evade - Vetődés. Amikor megnyomjuk, karakterünk ugrik egy hatalmasat, járműveket, gránátokat lehet vele elkerülni. Csak Elite-ek használhatják!









Hologram - Amikor használjuk, a hologramunkat elküldhetjük egy irányba. Nagyon király, szinte minden helyzetben bevethető, pl. sniperek megtévesztéséhez, fedezékünk látszólagos elhagyására, stb.





Végszó


Ez a játék minden kétség nélkül rendkívül jóra sikerült. Hozza a régi HALO fílinget, de ad hozzá rengeteg újdonságot. A grafika ugyan nem sokat változott, de azért jobb lett, a zene a szokásos Martin O'Donnel-féle tökély, és ugyan a történet semmi újat nem tud adni egy veterán halosnak, azért elég pofásra sikeredett. Kissé talán túldramatizált, de ez hozzá tartozik Reach elestéhez.
Nagyon ajánlom Xbox-tulajoknak, és még a Firefight módról valamint a Multiplayerről nem is beszéltem!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése