Hát íme, még egy előzetes cikkünk következik, melyben az idei év egy újabb nagy címet vetünk gorcső alá. Ez most nem más, mint az Elder Scrolls V: Skyrim. De lássuk csak mit is tudunk eddig erről a lenyűgöző játékról:
A történet az Oblivion eseményei után 200 évvel veszi fel a fonalat. A játék helyszíne Skyrim Tamriel hatalmas világa, mely a legészakibb régiók egyike, és egyben az egyik legrégebbi telepes hely (melyet még az Atmorából érkezett telepesek népesítetek be). A környezet ezen a vidéken igencsak ellenséges, hideg és komor, tehát az itt élőktől ne várjunk majd meleg fogadtatást. Igencsak zárkózottak errefelé az emberek, és igencsak harciasak is, nem bíznak szinte senkiben. A királyuk halála miatt ráadásul polgárháború tör ki a hatalom megszerzéséért, ami egyfajta anarchiás helyzetet teremt a régióban. A nord népesség nagy százaléka el akar szakadni a Birodalomtól, míg mások nem vágynak az elszakadásra, így nagyon sok fegyveres összetűzésre kerül sor a különböző felekezetek között. A káosz kezd eluralkodni mindenhol. Persze a vallás sem maradhat ki a "buliból" ugyanis az ősi tekercsek megjósolták, hogy Alduin, a nord pusztítási visszatér, és hatalmas sárkányokból álló serege föl fog égetni mindent ezen a területen. Tehát minden összeállt, teljes a káosz, az emberek ölik egymást a hatalomért, közben a vallási fanatisták is hirdetik a "világvégét", tehát minden összeomolni látszik. Ebben a kedves időszakban kezdődik utunk, és ilyesfajta körülmények közt kell majd helytállnunk. Nagyjából ennyi a játék elő-sztorija, és aztán jövünk mi!
Gondolom senki nem fog meglepődni, ha azt mondom, hogy a Skyrim főhőse is egy börtönből kerül ki a játék elején. Aki nem tudná, az Elder Scrolls sok részében kezdtük úgy a játékot, hogy éppen a sittről kerültünk ki éppen. Tehát itt is pont ugyan ez a helyzet. Persze főhősünk ezúttal sem valami közönséges börtöntöltelék, hanem egy Dovahkiin, azaz egy sárkányszülött. Ez annyit tesz, hogy az ősi jövendölések szerint, őt a sors Alduin elpusztítására rendelte (amit vallószínűleg meg is kell majd tennünk). Játék technikailag az Oblivionhoz hasonló a helyzet: Hatalmas bejárható terület megint csak adott, öt hatalmas várost raktak be a készítők a játékba, számos kisebb, és nagyobb falut, körülbelül 150 barlangot, és tömérdek quest-et természetesen. Ugyancsak irányíthatjuk majd a karakterünket külső vagy belső nézetből, és a nagy távolságokat lóháton teleportokon kerszetül vagy akár sárkányháton is megtehetjük majd. A harc során nem csak a különböző közelharci fegyverek egész tárháza áll majd rendelkezésünkre, mint a kard, buzogány, lándzsa, de persze íjjal is szedegethetjük az ellenfeleket messziről. Persze ne felejtkezzünk meg a mágiáról sem, amelyek most még többfélék lesznek, és sok variálási lehetőségünk is lesz a varázslatokkal kapcsolatban.
A játékban kezdéskor kizárólag a fajt, a nemet, és a külső megjelenést kell beállítanunk, ezek után már minden rajtunk múlik. A harcmodorunkat mi választjuk meg, tehát ha a közelharci fegyvereket részesítjük előnyben, akkor szerzünk néhány jó fegyvert, és uccu neki, ha a varázslatokat részesítjük előnyben, akkor elsajátítjuk a varázslatot, és mehetünk is a dolgunkra. Akár vegyíthetjük a kettőt, de erről majd kicsit később még beszélünk. Tehát a harcmodorunk csak tőlünk függ, és ez persze majd a különböző képességeinkre is hatással lesz, tehát ha sokat varázsolunk, akkor a varázs skilljeink fognak fejlődni, és egyre jobbá válni, és ez alapján fejlődünk is majd, és lépünk szintet. Persze talent rendszer is kapott helyet a játékban, ahol különleges képességeket szerezhetünk, mint a különböző elmekkel való játszadozás mágiánál, vagy az idő lassítás, vagy ha például az íjászkodást kedveljük akkor gyorsabban lőhetünk egymás után, vagy pontosabban, messzebbre lőhetünk. Maga a talent rendszer egy hihetetlen gyönyörű vizuális rendszerből áll, ugyanis a talentek csillagképek formájában érhetők, és egy csillag egy talentnek felel meg a csillagképben. A gameplay videóban látni fogjátok majd ezt a saját szemetekkel, szerintem nagyon okos és dizájnos megoldás!
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgNjjamI4qZKE_KxlZialcnJNdPZf5_MadEh6Uhhs7_tsg-FLUcqtRFOuMOOcCtLBaOScdpCAsBptLz74g8P65EqoPvaK8tA391tpXDLW5ti-iYLTQPD4D7QNRevGyJwtKQGXRcVslEgdIu/s320/Skyrim.jpg)
Most következzék egy rövid jellemzés a fajokról:
Ez egy hüllőfejű nép, a kisebb közelharci fegyvereket kedvelik főleg. Különleges képességük, hogy képesek a víz alatt lélegezni, a mérgekkel, és betegségekkel szemben is igen ellenállóak.
Dark Elf:
Mint a képen is látható, szürkés-kék színű bőrük, és piros szemeik igen félelmetesnek tűnnek, és azok is. Nagyon jól bánnak a pajzzsal, és a karddal, emellett pusztító varázslatokra is képesek.
Khajiit:
Mint látható, ez egy macskaszerű nép, akik igen ügyesek, és gyorsak, és még van 1-2 egyéb képességük, amik igen megnehezítik ellenfeleik dolgát.
Nord:
Skyrim emberi lakói, akik igencsak ellenszenvesek más fajokkal. Nagyon jól bírják a hideg környezetet, illetve nagyon erős harcosok, igencsak szívósak.
Orc:
Az igazi nehézfegyverzetű harcosok. Nagy az életerőjük, vastag a páncéljuk, de igencsak lassúak.
Redguard:
Barna bőrű élőlények, akik hasonló képességekkel rendelkeznek mint az dark Elfek, viszont ők a mágiát teljesen elítélik. inkább a kézi fegyverekre hagyatkoznak.
Wood Elf:
Az egész játék legjobb íjászai. Messziről képesek megfékezni az ellenfeleket. Igen ügyes tolvajok, és kémek is, sok helyen megfordulnak. Bízni azonban nem nagyon lehet bennük.
Ugyebár a Skyrimben egy újfajta fegyver és varázslat használó rendszer lesz. Ugyanis mi dönthetjük el, hogy melyik kezünkbe mit szeretnénk tenni: vagy mind 2 kezünkben kézi fegyvert hordozunk, vagy az egyik kezünkbe pajzsot, a másikban kézifegyvert, vagy az egyik kezünkkel varázsolunk, míg a másik kezünkben egy kard van. Persze az is lehetséges, hogy mindkettő kezünkkel varázsolunk, így viszont az adott varázslat, lévén hogy mind 2 kezünkkel csináljuk, kétszer olyan erős.
Persze legjobban a sárkányokkal gyűlik majd meg a bajunk, amik a pusztítás istenének eljövetelét hirdetik. Ezek a sárkányok sokszor falvakat égetnek fel, néha a szemünk láttára, néha az elhamvadt romokat találjuk csak meg. És most mindezt szorozzátok meg páratlanul gyönyörű grafikával. A játék tényleg gyönyörű, a különböző tájak mesésen festenek, ráadásul a távolban lévő helyekre tényleg eljuthatunk, méghozzá bármilyen akadás, vagy töltés nélkül.
Ennyit sikerült előre összeszednünk a Skyrimről. Az biztos, hogy egy igen kiváló, élvezetes, és hosszú játékot fogunk kézhez kapni. Persze azért még erre várni kell, pontos megjelenésről még nem tudunk. Addig is figyeljétek a blogot, ha új infó van a játékról, nálunk megtaláljátok! :)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése