2011. október 2., vasárnap

Újabb cikk a konzolkockán: The Elder Scrolls V: Skyrim- amit eddig tudunk- előzetes cikk!!




Hát íme, még egy előzetes cikkünk következik, melyben az idei év egy újabb nagy címet vetünk gorcső alá. Ez most nem más, mint az Elder Scrolls V: Skyrim. De lássuk csak mit is tudunk eddig erről a lenyűgöző játékról:


A történet az Oblivion eseményei után 200 évvel veszi fel a fonalat. A játék helyszíne Skyrim Tamriel hatalmas világa, mely a legészakibb régiók egyike, és egyben az egyik legrégebbi telepes hely (melyet még az Atmorából érkezett telepesek népesítetek be). A környezet ezen a vidéken igencsak ellenséges, hideg és komor, tehát az itt élőktől ne várjunk majd meleg fogadtatást. Igencsak zárkózottak errefelé az emberek, és igencsak harciasak is, nem bíznak szinte senkiben. A királyuk halála miatt ráadásul polgárháború tör ki a hatalom megszerzéséért, ami egyfajta anarchiás helyzetet teremt a régióban. A nord népesség nagy százaléka el akar szakadni a Birodalomtól, míg mások nem vágynak az elszakadásra, így nagyon sok fegyveres összetűzésre kerül sor a különböző felekezetek között. A káosz kezd eluralkodni mindenhol. Persze a vallás sem maradhat ki a "buliból" ugyanis az ősi tekercsek megjósolták, hogy Alduin, a nord pusztítási visszatér, és hatalmas sárkányokból álló serege föl fog égetni mindent ezen a területen. Tehát minden összeállt, teljes a káosz, az emberek ölik egymást a hatalomért, közben a vallási fanatisták is hirdetik a "világvégét", tehát minden összeomolni látszik. Ebben a kedves időszakban kezdődik utunk, és ilyesfajta körülmények közt kell majd helytállnunk. Nagyjából ennyi a játék elő-sztorija, és aztán jövünk mi!



Gondolom senki nem fog meglepődni, ha azt mondom, hogy a Skyrim főhőse is egy börtönből kerül ki a játék elején. Aki nem tudná, az Elder Scrolls sok részében kezdtük úgy a játékot, hogy éppen a sittről kerültünk ki éppen. Tehát itt is pont ugyan ez a helyzet. Persze főhősünk ezúttal sem valami közönséges börtöntöltelék, hanem egy Dovahkiin, azaz egy sárkányszülött. Ez annyit tesz, hogy az ősi jövendölések szerint, őt a sors Alduin elpusztítására rendelte (amit vallószínűleg meg is kell majd tennünk). Játék technikailag az Oblivionhoz hasonló a helyzet: Hatalmas bejárható terület megint csak adott, öt hatalmas várost raktak be a készítők a játékba, számos kisebb, és nagyobb falut, körülbelül 150 barlangot, és tömérdek quest-et természetesen. Ugyancsak irányíthatjuk majd a karakterünket külső vagy belső nézetből, és a nagy távolságokat lóháton teleportokon kerszetül vagy akár sárkányháton is megtehetjük majd. A harc során nem csak a különböző közelharci fegyverek egész tárháza áll majd rendelkezésünkre, mint a kard, buzogány, lándzsa, de persze íjjal is szedegethetjük az ellenfeleket messziről. Persze ne felejtkezzünk meg a mágiáról sem, amelyek most még többfélék lesznek, és sok variálási lehetőségünk is lesz a varázslatokkal kapcsolatban.

A játékban kezdéskor kizárólag a fajt, a nemet, és a külső megjelenést kell beállítanunk, ezek után már minden rajtunk múlik. A harcmodorunkat mi választjuk meg, tehát ha a közelharci fegyvereket részesítjük előnyben, akkor szerzünk néhány jó fegyvert, és uccu neki, ha a varázslatokat részesítjük előnyben, akkor elsajátítjuk a varázslatot, és mehetünk is a dolgunkra. Akár vegyíthetjük a kettőt, de erről majd kicsit később még beszélünk. Tehát a harcmodorunk csak tőlünk függ, és ez persze majd a különböző képességeinkre is hatással lesz, tehát ha sokat varázsolunk, akkor a varázs skilljeink fognak fejlődni, és egyre jobbá válni, és ez alapján fejlődünk is majd, és lépünk szintet. Persze talent rendszer is kapott helyet a játékban, ahol különleges képességeket szerezhetünk, mint a különböző elmekkel való játszadozás mágiánál, vagy az idő lassítás, vagy ha például az íjászkodást kedveljük akkor gyorsabban lőhetünk egymás után, vagy pontosabban, messzebbre lőhetünk. Maga a talent rendszer egy hihetetlen gyönyörű vizuális rendszerből áll, ugyanis a talentek csillagképek formájában érhetők, és egy csillag egy talentnek felel meg a csillagképben. A gameplay videóban látni fogjátok majd ezt a saját szemetekkel, szerintem nagyon okos és dizájnos megoldás!


Varázslatokból a szokásosnak mondhatóak akadnak a játékban, azaz vannak támadó, védő, életet adó, terület sebző varázslatok, de ami igazi csemege, az sárkányszülött mivoltunkból ered. Ugyanis képesek vagyunk úgynevezett sárkányszavak elsajátítására, amelyek segítségével viszont a legdurvább varázslatokhoz juthatunk hozzá, mint például az idő lassítás, a sárkányüvöltés, ami ellöki az ellenfeleket, méghozzá elég durván, vagy a robbanó támadás, ami csúnyán a levegőbe röpíti az ellenfeleket. Ezeknek ráadásul 3 szintjük is van, szóval ha valamelyik megtetszik, akkor nyugodtan még durvább szintre vihetjük őket fel. Magával a hősünkkel nagyjából 50 szintet leszünk majd képesek megszerezni, de ha elértük a "maximum" szintet akkor sem áll le a fejlődés, csak sokkal de sokkal lassabban fejlődünk majd utána, és igazából nincsen semmilyen hatása ezeknek a szinteknek. Így elméletben 100-as szintig vihetjük, de ez iszonyatos mennyiségű időbe telne bárkinek, de aztán ki tudja, biztosan lesz olyan nagy fan, aki megcsinálja (nem is 1).
Most következzék egy rövid jellemzés a fajokról:

Argonian:
Ez egy hüllőfejű nép, a kisebb közelharci fegyvereket kedvelik főleg. Különleges képességük, hogy képesek a víz alatt lélegezni, a mérgekkel, és betegségekkel szemben is igen ellenállóak.

Dark Elf:
Mint a képen is látható, szürkés-kék színű bőrük, és piros szemeik igen félelmetesnek tűnnek, és azok is. Nagyon jól bánnak a pajzzsal, és a karddal, emellett pusztító varázslatokra is képesek.

Khajiit:
Mint látható, ez egy macskaszerű nép, akik igen ügyesek, és gyorsak, és még van 1-2 egyéb képességük, amik igen megnehezítik ellenfeleik dolgát.

Nord:
Skyrim emberi lakói, akik igencsak ellenszenvesek más fajokkal. Nagyon jól bírják a hideg környezetet, illetve nagyon erős harcosok, igencsak szívósak.

Orc:
Az igazi nehézfegyverzetű harcosok. Nagy az életerőjük, vastag a páncéljuk, de igencsak lassúak.

Redguard:
Barna bőrű élőlények, akik hasonló képességekkel rendelkeznek mint az dark Elfek, viszont ők a mágiát teljesen elítélik. inkább a kézi fegyverekre hagyatkoznak.

Wood Elf:
Az egész játék legjobb íjászai. Messziről képesek megfékezni az ellenfeleket. Igen ügyes tolvajok, és kémek is, sok helyen megfordulnak. Bízni azonban nem nagyon lehet bennük.



Ugyebár a Skyrimben egy újfajta fegyver és varázslat használó rendszer lesz. Ugyanis mi dönthetjük el, hogy melyik kezünkbe mit szeretnénk tenni: vagy mind 2 kezünkben kézi fegyvert hordozunk, vagy az egyik kezünkbe pajzsot, a másikban kézifegyvert, vagy az egyik kezünkkel varázsolunk, míg a másik kezünkben egy kard van. Persze az is lehetséges, hogy mindkettő kezünkkel varázsolunk, így viszont az adott varázslat, lévén hogy mind 2 kezünkkel csináljuk, kétszer olyan erős.


Fontos megjegyezni, hogy milyen is pontosan a Skyrim világa, ugyanis a készítők, valami hihetetlen, milyen részletességgel tervezték meg a körülöttünk lévő életet. Az egész világ szervesen él körülöttünk. A falvak, és a benne élő emberek önálló életet élnek. Sok ember a földeken dolgozik, a kovács kardot kovácsol, mások a malomból hordják a liszteszsákokat, míg a gyerekek az utcán játszanak. Az egész világ olyan körülöttünk, mintha tényleg ott lennénk egy igazi faluban, ahol mindenki teszi a dolgát. Ami még jobban hozzátesz ehhez a hangulathoz, az az, hogy a HUD teljesen eltűnik, csak az életerőnk és a manánk látszódik, és azok is csak akkor ha fogytán vagyunk valamelyikből. Csak úgy láthatjuk őket amúgy, ha megnyomjuk a menü gombot.

Persze döntéseink itt is nagyon fontos szerepet fognak betölteni. Nagyon fontos lesz a játékban, hogy egy adott városban, faluban, vagy régióban mit teszünk. Ha sok küldetéssel segítjük például egy falu lakóit, segítünk nekik, vagy segítünk a kovácsnak kovácsolni, akkor szeretettel fordulnak felénk, és néhányszor számunkra igencsak kamatozó küldetéssel látnak el minket. De ha mondjuk meggyilkolunk valakit az adott faluban, vagy elbukunk egy számukra fontos küldetést, akkor elzárkóznak előlünk, nem segítenek adott esetben, még akár ránk is támadhatnak, tettünktől függően. Persze nem csak a városokban van élet. Igazából Skyrim igencsak ritkán lakott terület, tehát a falvakat hatalmas nagy területek választják el, melyek ráadásul igencsak különböznek egymástól. Vannak hófödte hegycsúcsok, erdők, kanyargós folyók, szóval mindenféle közegben megfordulunk majd. Ezek ráadásul igencsak élénk állatvilággal rendelkeznek. Ráadásul, ha mondjuk egy adott területen például farkasokkal harcolunk akkor a játék fixálja ezt és a mi szintünkhöz állítja be a farkasokat. Viszont ha később visszajövünk ugyanerre a területre, a farkasok még mindig ugyanolyan szintűek lesznek, attól függetlenül, hogy mi már 10 szintet fejlődtünk, és sokkal erősebbek vagyunk.

Persze legjobban a sárkányokkal gyűlik majd meg a bajunk, amik a pusztítás istenének eljövetelét hirdetik. Ezek a sárkányok sokszor falvakat égetnek fel, néha a szemünk láttára, néha  az elhamvadt romokat találjuk csak meg. És most mindezt szorozzátok meg páratlanul gyönyörű grafikával. A játék tényleg gyönyörű, a különböző tájak mesésen festenek, ráadásul a távolban lévő helyekre tényleg eljuthatunk, méghozzá bármilyen akadás, vagy töltés nélkül. 



Ennyit sikerült előre összeszednünk a Skyrimről. Az biztos, hogy egy igen kiváló, élvezetes, és hosszú játékot fogunk kézhez kapni. Persze azért még erre várni kell, pontos megjelenésről még nem tudunk. Addig is figyeljétek a blogot, ha új infó van a játékról, nálunk megtaláljátok! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése