2011. november 12., szombat

Újabb cikk a konzolkockán: Max Payne 3 - amit eddig tudunk előzetes cikk!


Egy újabb legendának érkezik a folytatása, és nagyon örülök, hogy én vethetem kicsit gorcső alá, a következő Max Payne játékot, az az a 3. részt. Hamarosan minden eddigi infót megtudhattok a készülő játékról. Tartsatok velünk! :) 



Mint azt ti is tudjátok, a Max Payne sorozat új korszakot hozott el a külső nézetes akciójátékok történelmében. Ez ugye már eléggé régen történt, konkrétan 10 éve. Elsőre mindenki beleszeretett a játékba, mindenki bírta a hányadtatott sorsú főhős történetét, és azóta is rengeteg rajongója van a sorozatnak. A trailerből viszont kiderült, hogy Max igencsak megváltozott a 2. rész történései óta, ami igencsak heves ellenállást váltott ki a rajongókból, és a különböző fórumokon már meg is indult a játék lehordása, és fikázása. Nem valami jó kezdet a fejlesztők számára, de egyből reagálva, közleményben azt mondták, hogy semmi vész, csak azért mert Max máshogy néz ki, még nem fog elveszni a régi hangulat. De nézzük csak, hogy igazuk van-e a rajongóknak, avagy hihetünk-e a készítőknek:

A második rész történései után nagyjából 10 évvel járunk. Max összetört élete után otthagyta a rendőrséget, és még New York-ból is eltávozott. A játék helyszínéül ezúttal Sao Paolo szolgál, Brazília egyik legnagyobb városa, ami nem csak szépségéről, de veszélyeiről is híres. Max egy Rodrigo Branco nevű gazdag manus családjának védelmén ügyködik, tehát egy szimpla securitys-ként dolgozik.
Egyenlőre ennyi háttér információ van a történetről, ami valóban nem sok, de annál több kérés merül fel vele kapcsoltban. Szerencsére a játék nem egy Sandbox típusú játék lesz, tipikusan egy egyszeri végigvitelre optimalizált, és erős sztorival rendelkező játék lesz. Persze azért újításokkal is fogunk találkozni (persze a helyszínen, és Max új kinézetén kívül) még a játék kap egy továbbfejlesztett Euphoria motort is, ami a Rage alatt is dübörög. Persze a fent említett játéknál a tér hatalmas, de még úgy is nagyon szép, viszont a Max Payne 3-nál sokkal kisebb terek lesznek majd, ami azt jelenti, hogy a fejlesztők jobban tudják majd koncentrálni a motort, így vallószínűleg sokkal jobb grafikát láthatunk majd, mint a Rage esetében. A játék tán legfontosabb eleme a fedezék rendszer lesz. Erre nagyon nagy hangsúlyt fektettek a készítők már a legelején, és kihangsúlyozták, hogy ezt szeretnék tökélyre vinni a játékban. Szinte mindent tudunk majd fedezéknek használni a játékban: kukákat, asztalokat, amiket föl is boríthatunk, konkrétan egy átlag szobában bármilyen bútor megteszi "golyó-fogónak".  A terep is rongálódni fog, úgyhogy az sem lesz mindegy hogy mi mögé bújunk el.

Természetesen nincsen Max Payne játék lassítás nélkül. Ebben a részben is egy igazi élményt jelent majd a lassított ugrás közben ontani az ólmot az ellenfelekre. A mozgások nagyon dinamikusak lesznek, és ráadásul, a golyók kifejtette hatás az ellenfelekre találat esetén is nagyon élethű, és dinamikus lesz. Tehát a tűzpárbajok nagyon szépek és élvezetesek lesznek, és egyfajta igazi valóság érzetet fog kelteni bennünk.  


Van még egy meglepetése a Rockstar-nak. A régi szép emlékek kedvéért (meg egy kis rajongói unszolásra) visszatér a painkiller is! Ha találatot kapunk, csak szépen bekapunk egy lónak is elég mennyiségű fájdalomcsillapítót, és mehet is a buli tovább. Fegyverzet tekintetében ne számítsunk semmi extrára. nagyjából a dél amerikai fegyverekben gondolkodjuk (ak47 és variánsai, kisebb kaliberű uzi-k, marok lőfegyverek stb). Egyszerre legfeljebb 3 fegyver lehet nálunk, de maximum 2-féle típus. Tehát lehet nálunk mondjuk 2 pisztoly amit foghatunk 1-1 kezünkben így növelve a tűzerőt és 1 nagyobb fegyver. de lehetőségünk van az egyik pisztolyt mondjuk elrakni, és két kézzel fogna azt, így növelve a stabilitását és pontosságát. A fegyverek kidolgozottsága is kiváló. Például ha Max fölvesz egy fegyvert először szépen berakja a pisztolyát a fegyver táskába, majd csak utána veszi föl a fegyvert. ez csak egy apróság, de legalább nem a kézbe-teleportálós módon folyik a dolog, mint sok más játékban.


A pályák zártak lesznek a sztori során, de a változatossággal próbálják kompenzálni a játék szabadság hiányát. A készítők ígérete szerint sok terepen és környezetben meg fogunk fordulni majd. A másik fontos pont az MI lesz. A Rockstar előszeretettel beszél a játékba belekerülő mesterséges intelligenciáról, amit beépítenek ellenfeleinkbe. Az ígéretek szerint az ellenség kiválóan fogja használni a terep adottságait, bekerítenek minket, tűz alatt tartanak, amíg mások közelebb lopóznak hozzánk, és hirtelen előrenyomulnak. Nem lesz egyszerű dolgunk, de nem is kell hogy könnyű legyen, éppen ez szépíti meg a dolgot.


Hát ennyit tudunk nagyjából a játékról. Pontos megjelenés még nincs. Nagyjából 2012 márciusára várható a játék. A Rockstar nagy fába vágta a fejszéjét, de ha mindent megcsinálnak a mit ígértek, és nem veszik el közben a régi hangulat, akkor nagyot kaszálhatnak majd jövőre!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése