2011. december 16., péntek

Újabb cikk a konzolkockán: Spec Ops: The Line - amit eddig tudunk: előzetes cikk!!


Mai előzetes cikkünkben a Spec Ops: The line című játékot vesszük nagyító alá, mely 2012 márciusában fog a boltok polcaira kerülni. A játék kicsit csúszott, de ez nem feltétlenül jelent rosszat, mivel a játék nem biztos, hogy megállta volna a helyét a nagy novemberi játék-dömpingben. De lássuk csak, mit is tudunk erről a játékról:



Az előző részek még az ezred forduló előtt mérsékelt sikert hoztak, és mivel kialakult egy kisebb rajongói köre a játéknak, így a folytatásban majdnem biztosak lehettünk. Ugyebár a Spc Ops a modern korban játszódik, ami nagy divat mostanság (szinte mintha a pár évvel ezelőtti második világháborús szisztémát hallanánk). Ezért, természetesen nem elég mostmár, ha csak egy "szimpla" modern combat játékot kapunk. Valami több kell, és a Spec Ops azért rendelkezik olyan adottságokkal, amit még nem igen láthattunk.


A történet Dubai-ban játszódik, melyről ugyebár mindenkinek milliók lebegnek a szeme előtt. Hát ez a játékban kicsit megváltozott. A történet előzményeként azt kell tudni, hogy súlyos, és addig még nem látott intenzitású homokviharok ostromolták a luxus várost. Az USA persze egyből a bajban lévő város megmentésére sietett, és odaküldték a 33. zászlóaljat John Konrad vezetése alatt, hogy koordinálja a város evakuálását. Az elején még minden rendben ment, de az időjárás még rosszabb lett, és az Amerikai kormány elrendelte a csapatkivonást a helyzet súlyosbodása miatt, így viszont a katonáknak sok embert kellett hátrahagyniuk a halálra ítélt városban. Ebbe Konrad nem tudott belenyugodni, és hűséges embereivel a városban maradt, hogy megszervezzen még egy utolsó konvojt. De nem jutottak messzire...... 



Ez 6 hónapja történt. Senki nem tudott semmit a városról, és mindenkit halottnak hittek, a körülmények tekintetében. Ezért is lepett meg mindenkit, mikor egy rejtélyes rádióadást vettek a város területéről, melyet ezalatt teljesen betemetett a homok, életnek semmi nyomát nem lehet látni. Játékosként itt csatlakozunk bele az események folyamába. A játékban Martin Walker szerepét öltjük magunkra, aki annak a 3 fős különleges alakulatnak a vezetője, akit azért küldenek Dubai-ba, hogy felderítse az adás forrását, és mindenről beszámoljon, ami a városban folyik. Ráadásul Walker személyesen is ismeri Konrad-ot, mivel az ezredes Afghanistan-ban megmentette Walker életét. A bevetésre persze elkíséri két társa is, Alphonso Adams hadnagy, aki a csapat mesterlövésze, és John Lugo őrmester, aki a csapat tolmácsa.


Persze a város nem olyan üres, mint amennyire látszik, de annál több a homok benne! Sok fosztogató járja a várost, akik a leomlott metropolisz elveszett kincsei után kutatnak a meggazdagodás érdekében, illetve magasan képzett fegyveres csoportok is megjelennek, akikről még nem tudjuk hogyan jönnek a képbe. Walker meg van győződve, hogy Konrad nem halt meg, mérget venne rá, hogy ezredest egy "kicsiny kis" homokvihar nem ölhet meg. Így elkezdi felkutatni a 33-as hadosztályt, és vezérüket.



Hát ez nagyjából az alapsztori. Persze a helyzet annyira nem egyszerű, hogy csak odamegyünk, szétlövünk mindenkit, majd megkeressük az ezredest. A különböző terepek amiket a városi-homokos környezet alkot, sok fejtörést fog okozni. Sokszor kell majd döntéseket is hoznunk, amin akár emberi életek is múlhatnak majd. A játékmenet alapját a Gears of War-ra hasonlító fedezékrendszer fogja alkotni. Fedezékről fedezékre mehetünk, vetődhetünk, csúszhatunk, ami tetszik. Viszont vigyáznunk kell majd: a tereptárgyak mérsékelt mértékben rombolható, így nem minden, elsőre biztonságosnak látszó fedezék nyújt valódi védelmet. A fejlesztők különösen büszkék az MI-re, amit üggyel-bajjal készítettek el, de ha minden hozzá fűzött reményt beváltanak, akkor igen élvezetesek (és nehezek) lesznek a tűzharcok. Ugyanis az ellenfelek folyamatosan változtatják pozíciójuk aszerint, hogy mi hogyan helyezkedünk. Igyekeznek az oldalunkba, vagy a hátunkba kerülni, ahonnan jól megfingathatnak minket, ha viszont ők kapják az áldást, akkor rendezetten, egymást fedezve visszavonulnak, és új állásokat vesznek fel.



És ugye nem is leszünk egyedül a bajban, Adams és Lugo is ki fogja venni a maga részét a bunyóból. Ami még jobb, hogy még egyszerűbb parancsokat is oszthatunk nekik, ami néhány esetben igencsak megkönnyíti a dolgunkat az ellenfél likvidálásában. Viszont senki se számítson epikus tűzharcokra, mivel ugyebár nem egy nagy háborúban vagyunk, így  lőszerből nem éppen áll rendelkezésünkre mindig utánpótlás, ezért mindig spórolni kell. Ráadásul egyszerre csak 2 fegyver lehet nálunk, meg 3-4 gránát. Ami viszont van Dubai-ban az a homok, amit az előnyünkre is használhatunk. Például, a nagy homokvihar során sok épület megtelt belülről homokkal, amit csak az ablaküvegek gátolnak meg attól, hogy kiömöljenek az épületből. Tehát, ha valaki egy ablak alatt áll, elég ha kilőjük az ablakot, és a rosszfiúkat egyből eltemeti a homok. Ezt persze velünk is megtehetik, úgyhogy nem árt vigyázni.



A grafika és a környezet minden tekintetben gyönyörűnek mondható, bár nem egy crysis, de a hatalmas tereknél, és a nagy felhőkarcoloknál ez bőven elhanyagolható. A játékmenet izgalmas, pörög az akció, és minden szempontból élvezetes játéknak tűnik a Spec Ops: The Line. Minden lehetőség meg van benne, hogy egy remek játékot faragjanak belőle. Sajnos a multiról, már nem nyilatkoztak ilyen bőszen a készítők, bár a béta már ment, azért még várnak majd meglepetések. A játék 2012 márciusában érkezik PC-re, Xbox360-ra és PS3-ra. Csak aztán nehogy homokviharba kerüljünk....... :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése