2011. augusztus 17., szerda

Újabb cikk a konzolkockán: Hitman: Absolution: amit eddig tudunk.......


Újabb előzetes cikkünket olvashatjátok, és egy újabb igen nagy névhez érkeztünk el. Ez nem más, mint a Hitman sorozat újabb része, mely az Absolution nevet kapta. De lássuk csak mit is tudunk eddig erről a játékról.



A történetről a készítők igencsak homályosan fogalmaztak, és csak elszórt információkat osztottak meg a nagyérdeművel. Csak annyit tudni, hogy ügynökünk nem várt helyzetekbe fog kerülni, melyek bizonyos szempontból személyesek lesznek a számára, így egy olyan énjét ismerhetjük meg majd kedvenc gyilkosunknak, amelyhez eddig még nem láthattunk. Nem csak hogy a világ számtalan bűnüldöző szerve a nyomába ered majd, de még munkaadójával is problémákba fog keveredni. Újdonság lesz az is, hogy az ügynök most személyesen fog találkozni, a megelőző részekből ismert Diana Burnwood-al, aki bár sokat segített neki, személyesen még sohasem találkoztak. Ezen kívül képbe kerül egy új üzletember is, Balke Dexter, aki szintén nagy hatással lesz a történet alakulására
.

Akárcsak az előző részekben, itt is többféle útvonalon közelíthetjük meg célunkat a pályán, és persze ez magában foglalja az alkalmazható taktikákat is, azaz bizonyos útvonalakon csendesen, észrevétlenül végigmehetünk, de dönthetünk úgy is, hogy egy adott pillanatban szitává lövünk mindenkit. Sokféle módon harcolhatunk. A szellőzőn át az ellenfeleink háta mögé kerülhetünk, és csendben elintézhetjük őket. Persze a játék elején a feszült üldözött helyzet miatt teljesen fegyvertelenül kezdjük a játékot, ami miatt ki kell várnunk a megfelelő pillanatot, hogy az első rendőrt csendben elintézve fegyverhez jussunk. Ebben a részben is lesz lehetőségünk a már ártalmatlanná tett ellenfél holttestének az elrejtése, vagy kevésbé feltűnő helyre való mozgatása.



Nagyon részletesen tervezik meg a készítők a helyszíneket, és rengeteg használható tereptárgyat építenek bele a pályákba. Tehát rengeteg gyilkolásra alkalmas eszköz van a pályákon, még akkor is ha nincsen nálunk fegyver. Például egy asztali lámpa zsinórjának leválasztásával kész is a fojtókötél, vagy egy kis szoborral leüthetjük a szerencsétlen áldozatot, de egy íróasztalon lévő ollóval.........nos gondolom nem kell mondanom azzal mit lehet csinálni. De lehetőségünk van például az elosztó doboz megrongálásával lekapcsolni az összes villanyt az adott épületben, vagy kilőhetjük simán a lámpát, így teremtve jobb taktikai előnyt magunk számára. Ezen felül a készítők beépítenek a játékba egy úgynevezett Instinct nevű funkciót, ami az Assassin's Creed Vision módjára hasonlít. Ezáltal a közelben lévő ellenfelek mozgását, és haladásuk irányát is nyomon követhetjük, de a továbbjutásunk érdekében hasznos tereptárgyakat, fedezékeket is megmutatja.
Persze az álcázás, azaz ellenfeleink ruhájának levétele, és magunkra öltése most sem maradhat el. Viszont vigyáznunk kell most is, mivel a játék során több "frakcióval" is lesz dolgunk, így például egy rendőre leütve, és a ruháját felvéve egy bizonyos ideig rendőrök között könnyen mozoghatunk, de ha bemegyünk egy sikátorba és ott néhány bűnöző ácsorog, egyből tüzet nyitnak ránk, már csak a gúnyánk miatt is. Persze az Instinct mód nem áll végtelenségig a rendelkezésünkre, újra kell töltődnie, amit lopakodással és hangtalan gyilkolással tudunk megtenni. Nehezebb szinteken egyre lassabban töltődik vissza, és kevesebbszer is használhatjuk, a legnehezebb szinten már szinte teljesen mellőznünk kell ezt a segítséget. A készítők ígérete szerint a játék MI-jét is nagyban fejleszteni fogják, hogy minden karakter teljesen életszerűen mozogjon és viselkedjen. Még arra is megpróbálnak odafigyelni, hogy a rendőrök mozgása és viselkedése más legyen a banditákéhoz, vagy egy testőrhöz képest, lévén ezen karakterek más kiképzést kaptak és harcmodort ismernek. A fedezékrendszeren is komoly fejlesztések mentek át, így például a sarkoknál egy gombnyomással átkerülünk a mellette lévő oldalra, vagy például lehetőség van egyik fedezékből a másik fix fedezékbe való hangtalan átugrásra.


Persze a grafika sem marad el, amit az új fejlesztésű második generációs motor biztosít, ráadásul nem kevés filmszerű (és egyben epikus) átvezetőben lesz részünk. A zenei betétek, és a hangok most is fontos szerepet, és hangulati elemet jelentenek a játékban. Más, sejtelmes zene kezd először halkan, majd hangosabban duruzsolni, amikor észreveszek vagy veszély helyzetben vagyunk, de akkor is más zenét hallhatunk amikor éppen megközelítünk hátulról egy fontos személyt, hogy kitekerjük a nyakát.
  Egyenlőre ennyi információ áll rendelkezésünkre a játékról. A játék valamikor 2012 közepe fel várható, és igencsak kérdéses, hogy sikerül-e a rajongók kegyeinek elnyerése. Reméljük igen.....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése