2011. július 24., vasárnap

Újabb cikk a konzolkockán: Metro: Last Night: amit eddig tudunk......

Egy évvel ezelőtt márciusban érkezett egy igen lebilincselő, és kiváló játék, bár egyáltalán nem volt tökéletes. A Metro 2033 bár sok hibája volt, hangulatával, és igen csak jól sikerült környezetével ellensúlyozta például a bugyuta MI hibáit. De hát ez már a múlt, nézzük mit tartogat a jövő!


Semmi jót, tekintve hogy a metróba száműzött emberiség helyzete válságosra fordult. Most újra Artyom bőrébe bújhatunk, és újabb veszélyes kalandokra indulhatunk a moszkvai metróban. Mióta eltűntek a fekete mutánsok, a helyzet nem hogy jobb, de rosszabb lett. Polgárháború tört ki a metróban. A túlélők úgy látszik nem tudják felfogni, hogy az is ajándék, hogy egyáltalán életben maradtak. Az ember ilyen vég közeli helyzetben a többi ember torkának esik, és elpusztít mindent, ami az útjába kerül. Gondolom mindenkinek feltűnt hogy a játék címe Metro: Last Night, és nem Metro: 2034 mint a könyvnek. Ez nem jelenti azt hogy a könyvnek nem lesz köze a játékhoz, csak nem akarja a THQ, hogy a művüket szimpla koppintásnak vegyék. A készítők elismerték, hogy az előző rész, csak egy félkész játék volt, hiba volt olyan korán kiadni (ettől függetlenül a játék nem volt kudarc, mivel jó eladási rátákkal rendelkezett). Ami jó ebben, az az, hogy a készítők úgy látszik tanultak ezekből a hibákból, és ez által egy még tökéletesebb játékot fognak elkészíteni.  



Az ígéretek szerint fejleszteni fogják a játék motorját, ami által jobb grafikát és fizikai elemeket tapasztalhatunk majd (persze nem crysis 2 grafikát képzeljünk el). Ami külön kiemeltek, és mesteri szintre szeretnének emelni a fejlesztők, az a fény-árnyék hatások a játékban. Tehát a fény hatása az árnyékokra, a fegyverek torkolat tüze, a lámpánk fénye, a robbanások mind lenyűgözően fognak hatni, arról nem is beszélve, hogy ezt az előnyünkre fordíthatjuk majd. Eldönthetjük, hogy lopakodva, a sötétben haladunk-e, vagy neki a sűrűjébe.
Persze a lopakodást is új szintre akarják emelni a készítők. Nem sötét foltokat kell majd keresnünk, hanem nekünk kell majd sötétet csinálnunk. Kicsavarjuk, vagy kilőjük a villanykörtéket, a vizes kancsóval eloltjuk a tüzeket, vagy egyszerűen a villanydobozt a falon szétlőjük, és máris megszűnik az áram ellátás. Persze néha nem fogunk örülni a sötétségnek, ilyenkor csak lámpánkra, vagy éjjellátónkra tudunk majd hagyatkozni. 



Újdonság lesz az is, hogy a tereptárgyak teljesen rombolhatóak lesznek, tehát nagy ellenséges tűzben a barikádokat vagy falakat amik mögött megbújunk lazán szétlövi az ellenség, de mi is képesek vagyunk ugyanerre. Ráadásul a lomokon, és egyéb könnyű szerkezetes épületeken, fa szerkezeteken is képesek vagyunk átjuttatni lövedékeinket. Lőszerből most is, mint azelőtt mindig hiány lesz, és mindig meg kell küzdeni minden egyes golyóért, így nem szabad sokat pazarolni, vagy vaktában lövöldözni, mindig biztosra kell menni ( + 1 pont a lopakodásnak). A fegyverek most is változatosak lesznek, megtalálhatóak lesznek a házilag barkácsolt fegyverektől a katonai fegyvereken át a hatalmas gépágyúkig minden. Ezek viszont már fejleszthetőek lesznek, amely fejlesztések által fegyverünk nagyban különbözni fog az eredetitől.




Ez minden amit tudunk a Metro Last Night-ről, és még azt hogy a játék 2012-ben jön ki, de még pontosabb időpontot nem tudunk mondani. Remélem örömmel olvastátok ezen cikkünket is :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése