2010. november 20., szombat

Dead Space 2 ( félelem újratöltve...)

Trailer:





Bevallom, legrémisztőbb játékok egyike amivel valaha játszottam az a Dead Space volt. Mikor meghallottam, hogy jön a Dead Space2, nem is tudtam örüljek-e, vagy inkább gondoljak arra, hogy megint görcsben fogok ülni a székemben, miközben azt várom, hogy megint rám ugorjon valami a sötétből. Mostanság mint olvassátok, főleg előzetesen írunk játékokról (mivel bőséges szüretünk lesz 2011 első negyedében), de természetesen ezen információk nagy része még nem 100%-os info, tehát ahogy hozzájutunk majd a játékokhoz, majd írunk egy teljes cikket ezen játékokról. Akkor nézzük csak ezt a játékot!



Anno nem gondoltuk volna, hogy egy olyan csapat mint a Visceral Games (akkor még EA Redwood Shores), akik azelőtt olyan játékokat készítettek mint a Sims, vagy a Godfather, képesek egy horror játékot készíteni. Mikor bejelentették a Dead Space-t, sokan úgy gondoltuk(köztük én is), hogy ez semmi lesz, és egy tipikus, néha beijesztős, de amúgy semmi-játék lesz. Végül is(szerencsére) nem lett igazunk...... Bevallom, egy óránál többet nem tudtam többet játszani a Dead Space-el. Az állandó kiszolgáltatottság érzése, az hogy bármikor rám ugorhat valami szörny a sötétből, és a nyomasztó környezet mind lelkileg, mind testileg megviseltek (sokan írtak a csapatnak a játék megjelenése után, ugyanezekkel a "problémákkal"). Ezen okok miatt a Dead Space2-ben már két "részre" osztják a játékmenetet, tehát lesznek biztonságos részek, ahova az idegen nekromorphok nem jutottak be, tehát a játékos kap egy kis lélegzet vételnyi nyugalmat, ahol kicsit kiheverheti az eddigi izgalmakat(és félelmet...).


Pontosan 3 évvel járunk a USG Ishimura-n történtek után. Főhősünk kissé elveszítette józan eszét a történtek után. Ezek után (valószínűleg pszichiátriai okokból) kerül a Sprawl nevű űr állomásra. Ez hatalmas különbséget jelen majd az előző részhez képest, ugyanis a legszembetűnőbb a Sprawl űrállomás, és az Ishimura közt a puszta méretük! Hatalmas területet fogunk majd bejárni, és nem kizárólag szűk terekben, folyosókon, kis szobákban fogunk harcolni (ellentétben az előző résszel). A másik nagy különbség a környezet lesz. Az űr állomáson találhatók üzleti részlegek, bevásárló központok, ipari negyedek, lakóhelyek, kórházak, iskolák, és még sok más, tehát igen változatos környezetekben fogunk megfordulni (lehetővé téve sokféle taktikázást).

Gameplay1:


Küldetéseink is sokkal összetettebbek lesznek, nem csak kapcsolókat kell majd ki-be kapcsolni, meg az áramot visszaállítani, hanem majd nekünk kell rájönnünk problémáink megoldására. Nagy újítás, hogy Isaac végre megszólal majd a játékban, és kap némi személyiséget is (az előző részben szinte csak azt hallhattuk ahogy zihál, meg a halálhörgéseit, körülbelül annyi személyisége volt mint egy kavicsnak úgyhogy szerintem ez jó dolog). Természetesen új ellenfeleink is lesznek, és ehhez új fegyverek is párosulnak, így tulajdonképpen minden ellenfélnek meglesz az ellene leghatásosabb fegyvere. Ilyen például az új érzékelős aknákat magából kiontó fegyver, amely szinte az egyetlen fegyverünk az új Stalker nekromorph ellen. A kis szemétládák kisebb csapatokban cserkésznek be minket, csalogatnak, hátba támadnak, és olyan gyorsak, hogy a hagyományos tűz fegyverekkel esélyünk se lenne végezni velük. Megjelenik a dárdavető is, ami nem csak az ellenfelek csonkításásra tökéletes, de testre célozva föl is szögeli ellenfeleinket a falra.




Most már képesek leszünk majd konkrétan lebegni, és légüres térben navigálni (eddig csak faltól falig tudtunk ugrálni), és persze harcolnunk is kell majd így. Ahogy majd távolodunk a biztonságos zónától, a nekromorphok száma is úgy nő majd, és lőszerünk is gyorsan fog fogyni (akárcsak az előző részben). Viszont a pálya bizonyos részein légzsilipeket találunk majd, amikbe belelőve lőszerhez és energiához juthatunk. Az így keletkező vákum viszont kiszippant minket (és persze ellenfeleinket is....!!!!), de ha időben eltaláljuk a piros vész gombot, akkor a lyuk lezáródik, és megússzuk a helyzetet. A fegyvereket és a ruhánkat majd tudjuk fejleszteni(több élet, vagy fegyvernél nagyobb sebzés stb.) Említésre méltó még, hogy valószínűleg most már bekerül a játékba a multiplayer mód is, de erről sajnos még nincs több info.





Gameplay2:




Mindent együttvéve a Dead Space 2 sok mindenben változott elődjéhez képest, s bár érezhetően oldódik a félelem érzet, ettől még nem fogjuk magunkat biztonságban érezni. A játék 2010 karácsonyára várható, úgyhogy lehet ,hogy valakinek "félelmetes" ajándék lesz a karácsonyfa alatt. És ne felejtsetek el majd alsógatyát cserélni!!!!!! :D :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése