2010. december 8., szerda

Fallout 3 teljes cikk és leírás

Amikor kézhez kaptam a játékot hatalmas buzgósággal vetettem bele magam és élvezettel figyeltem hogy ebben a játékban minden mozdulatomnak nyoma marad és kihat a játék további részeire.

A játékék maga úgy kezdődik ahogy alapvetően a mi életünk: megszületünk és ekkor dől el hogy jövőbeli énünk, hogy fog kinézni. A legapróbb részletekig kidolgozhatjuk emberünket az alap: nő vagy férfi beállítástól a pofazacskónk méretéig minden beállítás megtalálható. ezután következik a mozgás. ugrunk egy évet és babaként kell odakúszni édesapánkhoz aztán mehetünk oda a füzetkéhez és jöhetnek a szerepjátékos elemek legfőbb alapelemei: a képességeink beállítása. Más játékoktól eltérően itt minden elosztott pontszámnak hatalma van. Kezdve az alapvető szerepjátékos képességeknél mint a Strength (erő) egészen a Luck (szerencse) hatalmas erővel bír ebben a játékban ezért nagyon meg kell gondolni mire tesszük a pontokat vagy épp mitől veszünk el. Aztán jön a szülinapunk ami 6 évesen következik be. Itt lesz egykét küldetés ami ad némi xp-t.

Ezután jön egy teszt (amit már 16 évesen oldunk meg) ami a válaszaink alapján ad egy alapvető lehetőséget ami alapján osztogathatjuk a pontjainkat 3 főbb képességeinkre: ilyenek a lockpick (zártörés), sneak (sunyulás, bujkálás), vagy a spech (beszédképességünk) de ezenkívül még nagyon sok (de fontos CSAK 3 képességünk kaphat először + pontokat). Ezeknek ha lehet még nagyobb erővel bírnak mint az előzőleg lepontozott képességeinknél. Például a Spech minél nagyobb akkor néhány emberből a küldetés kezdése előtt megduplázhatjuk a küldetés elvégzése utána kapandó lóvét. De akár információ kiszedésére nagyon alkalmas. A Barter skillünk képes az árusoknál minél kevesebb pénzért jobb cuccokat szerezni stb stb stb.
Végül apánk megszökik a Vault 101-ből (Otthonunkból az atombunkerből) és mi utána futunk.

Most rátérek a grafikára és hangulatra és a zenékre:
A játék grafikája (2008-as játék) mai szemmel sem elhanyagolható. VATS-ban (később lesz róla szó) szép kis effekttel olvadnak szét ellenfeleink vagy szakadnak darabokra (:D Bloody Mess Perk).
A zene iszonyatosan hangulat teremtő. Csupa 40-es évekbeli remekmű ami vicces amikor az ellen darabokra szakad egy kis vidám hangulatú zene dallamára. A játék hangulata nagyon hozza a kötelező poszt apokaliptikus (úristen ezt a szót legépelni) hangulatot. Minden ház lerombolva némelyik félben vannak olyan városok amik romokból lettek felépítve vannak olyanok amiket mutáns hangyák leptek el szóval nagyon változatos.

A játék különböző extrákat tartalmaz a játékosoknak: gyűjthető figurák (BUBBLEHEAD), iszonyú sok mellék küldetés a főszáltól elválasztva, és saját ház berendezését és az egész északnyugati partvidék bejárását.
A ház berendezése úgy működik hogy először is meg kell szerezz egy házat (milyen fura nem igaz?) és ennek két módja.
Első: Megaton (egy aktív bomba köré épült város) bobmájának hatástalanítása: a serif odaadja érte a ház kulcsát.
Második : Megaton felrobbantása egy questel amit egy Mr. Burke nevű ember ad nekünk Megatonban (???) mi berakjuk a bombába a detonátort és elmegyünk a Tempeny tower nevű helyre ahol ki
állva a teraszra felrobbantjuk a várost (ami bizar módon iszonyúan szépen megvan csinálva)
A második során viszont szonyú mértékű karma vesztést kapunk. A Karma irányítja hogy viszonyulnak hozzánk az emberek és hogy végződik a játék maga.
A házat mindkét esetben egy Boltban tudjuk berendezni ahol megvesszük a kellékeket. Különbőző theme-k állnak rendelkezésünkre némelyik vicces némelyik morbid. Raider: Iszonyúan véres, koponyák mindenhol, Pre War: mindenhol háború elötti kellékek székek tv-k. Vault: Mintha kism léptél volna a vaul 101-ből.

Harcrendszer: kétféle módon lehet menni és kétféle módon lehet harcolni: lehet menni 1st és 3rd person módban (utóbbi borzalmas) és lehet harcolni real time szemtől szembe vagy az úgynevezett VATS-ban.
A Vats arról szól hogy a kp megmerevedik és kiválaszthatjuk az ellenfél melyik testrészére lövünk (ez függ az AP-tol ami mindig visszatölt magától real time-ban) a testrészeknél mutatja hány % esély van a találatra.
Nos ennyi lenne ez a cikk remélem mindenki élvezte. Mindent nem lehet megemlíteni mert nincs rá elég időm és energiám olyan összetett játék . Egyszerűen nem lehet megunni. Wasabyboy.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése